O cariera in managementul resurselor umane este plina de satisfactii si provocari. Clasate in mod constant in numeroase rapoarte de tipul „cele mai bune locuri de munca”, in prezent se asteapta sa cunoasca o crestere in topul locurilor de munca mai mare decat media, pozitiile din domeniul resurselor umane permit indivizilor sa realizeze o avansare continua in cariera si sa efectueze o munca semnificativa.
Managementul resurselor umane (HR) este procesul de gestionare eficienta a angajatilor unei organizatii, cunoscut in mod obisnuit ca resursele umane sau capitalul uman. Profesionistii in resurse umane supravegheaza activitatea de gestionare a oamenilor intr-o organizatie, care include functii precum compensarea, beneficiile, formarea si dezvoltarea, personalul si planificarea strategica, pentru a numi cateva. Practicienii de HR elaboreaza strategii pentru a recruta si retine cei mai buni angajati facand compania competitiva in ceea ce priveste atractivitatea fata de potentialii candidati, astfel incat acestia sa aleaga sa accepte o pozitie la un angajator si sa continue sa lucreze pentru un angajator. In mediul competitiv de astazi, managementul resurselor umane este de o importanta critica pentru a ramane viabil pe piata globala. Organizatiile pot replica procese, materiale si structuri ale altor organizatii de succes, dar numai talentul unei organizatii o face unica si o deosebeste de concurenti. HR joaca un rol esential in crearea unor locuri de munca mai bune pentru o lume mai buna.
HR este o componenta cheie a echipei de conducere a oricarei organizatii. Desi departamentul de resurse umane este larg cunoscut pentru munca tactica, cum ar fi realizarea de interviuri, explicarea beneficiilor companiei, gestionarea relatiilor cu angajatii si contributia la angajarea managerilor cu asteptari de performanta si productivitate, profesia are un rol mult mai mare in afaceri astazi. Profesionistii in resurse umane au evoluat de la rolul administrativ din culise la implicarea activa in modelarea politicii si strategiei corporative. Managementul superior recunoaste contributiile semnificative ale resurselor umane la rezultatul final al organizatiei si la succesul general. Intr-o masura mai semnificativa decat oricand, multe joburi de HR sunt concentrate in mod egal pe contributia strategica si functionala la gestionarea talentului organizatiei.
Atat cunostintele tehnice, cat si abilitatile soft sunt necesare pentru succesul in profesia de HR. Sunt necesare rabdare si flexibilitate, deoarece profesionistii in HR interactioneaza frecvent cu oameni cu niveluri foarte diferite de experienta, inteligenta, inteligenta emotionala, educatie, cunostinte, abilitati si abilitati. Profesionistii in resurse umane sunt, de asemenea, implicati in activitati legate de conformitate, care necesita o atentie sporita la detalii, o cunoastere puternica a legislatiei muncii si a practicilor de afaceri si abilitati de comunicare bine dezvoltate. Din punct de vedere strategic, atunci cand stabilesc politici si practici, HR este „vocea conducerii” pentru angajati, dar este, de asemenea, chemat sa actioneze ca un avocat in numele angajatilor, pentru a se asigura ca punctul de vedere al acestora este afisat in fata managementului. In calitate de sustinator atat al perspectivei afacerilor, cat si al oamenilor, diplomatia este o necesitate. Rationamentul sanatos, abilitatile bune de ascultare si tact sunt necesare – la fel si abilitatile de influentare, capacitatea de a lega strategiile oamenilor cu strategiile de afaceri si capacitatea de a dovedi valoarea pe care capitalul uman o adauga rezultatului final al organizatiei.
Pentru persoanele cu un mediu academic diferit de cel descris sau cu experienta de angajare intr-o alta profesie, o experienta academica similara si o experienta profesionala asociata usor vor ajuta. Experienta in managementul general si intelegerea proceselor de afaceri sunt importante. Atunci cand nu exista un numar suficient de profesionisti calificati in resurse umane cu experienta preferata, angajatorii contracteaza ocazional alti profesionisti care au experienta similara si care sunt dispusi sa urmeze o educatie sau o formare suplimentara.
Cei interesati de HR ca profesie pot urma cursuri universitare, pot participa la seminarii sau pot urma cursuri de auto-studiu ca punct de plecare. In astfel de circumstante, consilierii profesionisti ar putea gasi oportunitati in programele de asistenta pentru angajati sponsorizate de angajator, profesorii pot fi angajati de catre departamentele de formare, sau specialistii in contabilitate, matematica si statistica ar putea gasi un loc de munca in compensatii si beneficii ale angajatilor. Absolventii facultatii de drept sau avocatii pot fi angajati pentru a se ocupa de activitatile de conformitate cu legislatia sau de relatiile cu angajatii. Abilitatile de comunicare peste medie sunt intotdeauna esentiale pentru profesionistii in HR. Deoarece profesionistii in HR gestioneaza informatii confidentiale si trebuie sa fie confortabil sa interactioneze cu angajatii la toate nivelurile, companiile cauta adesea oameni care sunt profesionisti maturi si cu experienta, in special pentru pozitii de nivel superior in HR.
Agentia cursuriautorizate.eu organizeaza cele mai bune cursuri de inspector resurse umane, care se desfasoara in cel mai profesional mod posibil.
Cei care doresc sa urmeze acest curs trebuie sa detina urmatoarele documente pentru inscriere:
Carte de identitate;
Certificat de nastere;
Certificat casatorie/decizie divort (daca este cazul);
Diploma de studii medii finalizate cu Bacalaureat;
Profesionistii in resurse umane au o perspectiva unica asupra afacerilor pentru care lucreaza datorita naturii locurilor de munca lor. Nu numai ca au o intelegere puternica a prioritatilor si provocarilor unei organizatii, dar au si capacitatea de a influenta viitorul companiei pe baza deciziilor de angajare pe care le iau.
Un mare profesionist in resurse umane poate avea un impact profund pozitiv asupra oamenilor doar prin inregistrarea in fiecare zi. Indatoririle zilnice ale locului de munca fac din bunastarea si fericirea angajatilor o chestiune de responsabilitate profesionala.