Sistemele CRM – Customer Relationship Management – sunt o componentă vitală pentru succesul marketingului digital, mai ales în contextul societății actuale. CRM-urile sunt privite acum ca baza unei promovări eficiente, coloana vertebrală pentru orice strategie de marketing a oricărui produs sau serviciu comercializate în ziua de azi.
În mare, CRM-urile se referă la o serie de aplicații pe care le folosesc specialiștii în marketing și alte persoane cu roluri cheie într-o companie pentru a administra mai ușor bazele de date ale clienților lor, interacțiunile dintre aceștia și reclamele prin care sunt promovate produsele și serviciile comercializate, precum și multe alte elemente care definesc comportamentul clienților.
Pentru a obține mai multe conversii este absolut necesar să-ți îmbunătățești relația cu clienții tăi. Serviciile pe care le oferi acestora trebuie să aibă o calitate impecabilă dacă îți dorești să-i menții interesați și fericiție. Iar în acest sens, CRM-urile joacă un rol esențial.
Și acum, vine întrebarea pe care și-o pune orice specialist în marketing atunci când vine vorba de CRM-uri: Ce este de fapt un CRM?
CRM-urile explicate de la A la Z
CRM-urile sunt un sistem complex, compus din mai multe unelte pe care companiile le pot folosi pentru:
- a înregistra date cu privire la comportamentul clienților lor pentru a le folosi în crearea de viitoare strategii de marketing;
- a monitoriza valori care determină care abordare este cea mai productivă și generează cele mai multe conversi;
- a ține la curent pe toți membrii echipei de vânzări în legătură cu informațiile privitoare la clienții existenți, la lead-urile generate de potențialii clienți, la informații pertinente de care au nevoie pentru a încheia vânzări;
- a îmbunătăți acțiunile de follow-up și a câștiga încrederea și suportul clienților;
- a conecta membrii echipei de vânzări cu clienții care folosesc tehnologia GPS;
- a permite distribuirea de fișiere și informații între membrii echipei de vânzări astfel încât atunci când un membru nu poate iniția o acțiune de follow-up sau îndeplini o promisiune făcută unui client, alt membru să-i sare în ajutor și să salveze situația astfel încât toată lumea să fie fericită.
Pe de altă parte, uneltele CRM sunt soluții softare care permit companiilor să implementeze câte un sistem CRM eficient pentru ele, adaptat nevoilor lor. Aceste programe conectează între ele diferite surse de informații și le organizează într-un singur loc, astfel încât să poată fi ușor de accesat și folosit la nevoie. Începând cu departamentul de marketing și continuând cu cel de vânzări, de la cei care specialiștii în suport tehnic pentru clienți și managementul companiei, există câte o unealtă CRM utilă pentru fiecare, iar aceasta trebuie să se găsească în sistemul CRM personalizat, folosit de fiecare companie în parte.
Importanța sistemelor CRM pentru marketingul digital
Un lucru pe care îl cunosc toți cei care conduc o companie este faptul că un client fericit este un client care se întoarce și cumără iar și iar. Mai mult, un client fericit este unul care va mai spune și la alți doi, trei sau mai mulți prieteni ai săi despre compania ta și foarte probabil și ei îți vor deveni clienți.
Pe de altă parte, un client nefericit este unul care va da sfoară în țară despre experiența negativă pe care a avut-o cu produsele sau serviciile tale și de aceea, indiferent de ceea ce vinzi, trebuie să faci în așa fel încât să-ți bucuri clienții. Pe scurt, satisfacția lor este cheia succesului tău.
Și atunci, cum mai exact te ajută un sistem CRM să-ți faci clienții fericiți și să le menții starea de bună dispoziție?
Hai să ne uităm la patru din cele mai importante beneficii ale sistemelor CRM și apoi să dăm un exemplu concret!
#1 Strategii de marketing conectate la sisteme CRM
Una din cele mai eficiente strategii de digital marketing este să colectezi date simple despre clienții tăi în timp ce aceștia folosesc internetul pentru a căuta anumite produse care îi interesează și apoi să folosești datele respective ca să creezi reclame personalizate pentru ei.
Reclamele de care vorbim trebuie să amintează persoanelor în cauză că au nevoie de un produs la care s-au uitat deja și să le determine să-l cumpere pentru că este exact ceea ce li se potrivește. Toate aceste date pot fi colectate și administrate cu ajutorul unui sistem CRM.
#2 CRM-urile te ajută să-ți personalizezi campaniile de marketing digital
Dacă folosești un sistem CRM pentru a colecta date cu privire la preferințele clienților tăi în legătură cu diverse produse și servicii care îi interesează, atunci îți va fi mai ușor să creezi campanii de marketing digital prin care să-i convingi să investească în toate aceste lucruri pe care le admiră pe internet și despre care se informează.
CRM-urile îți pun la dispoziție statistici cu privire la ce a cumpărat un client al tău în trecut, la ce fel de produse și servicii se uită atunci când stă pe internet și informații personale cu privire la vârstă, sex sau zona în care locuiesc.
Toate aceste date le poți folosi mai departe pentru crearea unor campanii digitale foarte eficiente, bine targetate, în loc să te comporți ca și cum ai arunca o minge către o mulțime de oameni și să speri că o va prinde cineva.
#3 Conexiuni digitale
Atunci când folosești strategii CRM pentru a crea fișiere cu datele pe care le-ai colectat despre clienții tăi precum și lead-uri generate de alte persoane interesate de produse și sericii similare cu cele pe care le oferă compania ta, te poți apropia mai ușor de publicul tău țintă în cadrul unei campanii digitale.
Te poți conecta cu oamenii folosindu-te de cunoștințele pe care le ai în legătură cu preferințele lor și să le propui să investească în produsele și serviciile tale prin intermediul platformelor sociale pe care le folosesc, investind în reclame pe care să le afișezi pe acestea.
Poți de asemenea să trimiți email-uri personalizate privind anumite produse sau servicii bazându-te pe ceea ce știi că au cumpărat în trecut sau ceea ce îi interesează. Ai văzut cu siguranță de nenumărate ori cum Netflix îți recomandă anumite programe doar pentru că ai vizionat unele similare, nu-i așa? Ei bine, la fel poți proceda și tu sugerând clienților tăi să cumpere niște produse doar pentru că au investit în trecut în altele similare.
Tot cu ajutorul acestor date colectate prin intermediul sistemelor CRM mai poți crea și articole de blog și advertoriale despre produsele și serviciile pe care le comercializezi și de care clienții tăi sunt interesați. Informația este putere, mai ales în secolul XXI, unde aparent oricine are acces la informație, dar puțin sunt cei care știu să profite de datele de care dispun.
#4 Satisfacție garantată
Când folosești un sistem CRM care creează o bază de date cu privire la clienții și produsele tale, poți de asemenea să-l pui să-ți creeze o bază de date și cu privire la solicitările lor și alte detalii.
Dacă începi să te uiți mai atent la felul cum interacționează clienții tăi cu entitatea pe care o reprezintă compania ta și atitudinea lor față de ceea ce vinzi, atunci vei putea să-ți atingi mai ușor adevăratul potențial și să-ți maximizezi câștigurile.
Publyo™ – primul sistem CRM din România, special creat pentru specialiștii în marketing
Publyo™ este un sistem CRM foarte performant, care oferă servicii complete pentru specialiștii în marketing care doresc să creeze de la 0 campanii digitale de promovare eficiente, cu un minim de efort.
Te-ai gândit vreodată cum ar fi să poți da pentru totdeauna uitării fișierele Excel? Să nu mai trebuiască să ții un milion de evidențe cu privire la clienții tăi și la articolele pe care le publici? Să ai garanția că fiecare advertorial în care ai investit rămâne în cadrul publicației preferate de tine pentru totdeauna și produce efectele pe care ți le dorești?
Publyo™ a fost dezvoltat de Agenția Digitală Oblyo în parteneriat cu Weboratory Capital exact cu acest scop și îți oferă o mulțime de beneficii pe care nu le poți obține de la niciun alt produs digital disponibil pe piața românească la ora actuală.
Argumente pro utilizării CRM-ului Publyo™
- planificare
Dacă până acum te-ai autolimitat de teamă să nu ajungi în punctul în care nu te vei mai putea ridica la așteptările clienților tăi din cauza programului prea aglomerat, să știi că de acum înainte, cu Publyo™, nu va mai fi nevoie să refuzi pe nimeni. Este incredibil de simplu să planific o campanie de marketing eficientă cu ajutorul lui Publyo™, fără a fi nevoie să trimiți nici măcar un singur email sau să formezi un număr de telefon. Cu Publyo™ începând de la alegerea publicațiilor preferate și terminând cu trimiterea articolelor gata scrise către acestea odată ce au fost aprobate de clienții tăi, tot procesul are loc în mod automat, tu fiind nevoit doar să introduci niște cuvinte cheie și să setezi niște date de publicare.
- raportare
Publyo™ te ține la curent cu toate etape procesului de implementare al campaniei tale de marketing și trimte notificări în legătură cu modul de desfășurare a acesteia și clienților tăi. Astfel, tu nu mai ești nevoit să raportezi de fiecare dată celor cărora le oferi serviciile tale în ce punct te afli și cât mai durează până articolul care ți-a fost comandat este live și poate fi vizualizat în cadrul publicației dorite.
- monitorizare
Publyo™ are și funcții de monitorizare, care reprezintă totodată și cea mai inovativă caracteristică a sa. Dacă folosești Publyo™ știi mereu care este starea articolelor în care ai inevstit, iar în cazul în care apar modificări la unul dintre ele, atunci Publyo™ te înștiințează automat, dar anunță și publisherul cerându-i să remedieze situația în cel mai scurt timp posibil.
Argument contra utilizării CRM-ului Publyo™
- abonament cu plată
Publyo™ nu este un sistem gratuit, ci presupune plata unui abonament lunar care să-ți ofere acces la platforma Publyo™. Dar în comparație cu beneficiile pe care ți le oferă, costul unui abonament Publyo™ este infim și merită privit ca o investiție în companie și nu ca o simplă cheltuială. În plus, odată ce ai devenit client Publyo™, intri în legătură directă cu echipa sa dezvoltatori, astfel încât, orice sugestie, problemă sau indicație, o poți transmite direct specialiștilor care l-au creat și dacă este cazul se va lua acțiune în cel mai rapid mod cu putință.
Maximizează-ți cifra de afaceri prin folosirea unui sistem CRM
Am trecut în era business-ului digital. Niciodată oamenii nu au făcut afaceri pe internet atât de mult ca acum. Cu ajutorul unui computer sau al oricărui alt tip de terminal conectat la internet poți să faci shopping, cercetare, investiții și multe alte lucruri pentru care înainte erau necesare deplasări fizice în locurile care îți ofereau toate aceste posibilități.
Unele companii cu greu fac față tuturor inovațiilor din domeniul tehnologic, dar cele mai responsabile dintre ele, acele companii orientate pe profit, s-au adaptat rapid și folosesc deja sisteme CRM care le-au schimbat modul de a face afaceri și au simplificat radical lucrurile pentru ele.
E timpul să faci și tu pasul către următorul nivel de dezvoltare al companiei tale și să profiți la maxim de tot ceea ce are să-ți ofere un sistem CRM.
Informații cu privire la clienții tăi
Folosește sisteme CRM ca să ordonezi informațiile cu privire la clienții tăi și să accesezi datele ușor atunci când vrei să creezi strategii eficiente de marketing.
Sistemele CRM simplifică lucrurile pentru utilizatorii lor și le pun la dispoziția datele colectate astfel încât să poată lucra cu ele așa cum le convine cel mai mult.
Împărtășește-ți cunoștințele!
Fiecare membru din echipa ta de vânzări cunoaște anumite informații utile cu privire la clienții compnaiei. De exemplu, cineva poate știi că unui anumit Popescu nu îi place să fie deranjat la telefon după ora 5 după-amiază sau că doamna Constantinescu a cumpărat o tabletă și s-ar putea să aibă nevoie și de o husă pentru ea. Însă toate aceste detalii sunt utile atunci când au acces la ele toți membrii echipei, nu doar unul singur, iar aici intră în joc sistemele CRM.
Aceste programe aduc la un loc toate informațiile prețioase cunoscute de fiecare membru al echipei tale în parte, făcându-le disponibile pentru toată lumea.
Follow-up eficient
Unul din cele mai mari avantaje pe care ți le oferă un sistem CRM este faptul că îți permite să revii la foștii tăi clienți pentru a le trezi iar interesul în produsele sau serviciile tale.
Cu un sistem CRM știi în permanență cine a cumpărat de la tine și ce, iar atunci când vrei să-ți crești cifra de afaceri, în loc să alergi mereu după clienți noi, poți să te adresezi celor vechi și să le faci propuneri avantajoase pentru ei și profitabile pentru tine.