“Scopul nu a fost şi nu este să îmi bat joc de nişte oameni. Le-am dat toate oportunităţile să se prindă că ce le-am trimis nu era un produs real”, spune tânărul, Andrei Petroff, pentru Paginademedia.ro (răspunsurile lui, în articol).
Practic, el a creat brandul de la zero: a ales un nume, a făcut o poveste frumoasă produsului, a ambalat produsul (la propriu şi la figurat) şi tot el l-a livrat în persoană influencerilor (ca “reprezentant” al companiei).
Ce a ieşit?
Nume din online, precum Oana Roman sau Ana Morodan, cu sute de mii de fani, au făcut postări pe Instagram după ce au primit cadou o bucată de brânză Camembert, prezentată de tânărul Andrei Petroff drept o brânză făcută de călugări la o mănăstire din satul săsesc Cloaşterf, în cinstea Regelui Carol al III-lea, pentru festivitatea.
Pachetul venea de la o instituţie şi ea fictivă, Curtea Regală a României (a nu se confunda cu Casa Regală a României, după cum chiar Andrei Petroff a subliniat).
Andrei Petroff a documentat întreaga experienţă în clipul său postat pe YouTube, care a depăşit 100.000 de vizualizări în mai puţin de 24 de ore.
Arată cum a mers în piaţa Obor, în căutarea unei brânze „demne” de titlul pe care urma să-l primească, şi cum nu a găsit, s-a îndreptat spre ţara brănzeturilor, Franţa. Şi a ales un camembert. Dar produs în Polonia. „Pentru că aia franţuzească era 40 de lei. Aceasta e doar 7 lei”.
Bucata de brânză a fost împachetată apoi în hârtie maro, cu un sigiliu din ceară roşie ataşat, aşa cum le stă bine produselor handmade.
Următorul pas a fost ambalarea. Şi a ales să cumpere o cutie chicioasă, dar „de lux” pentru a trimite produsul către influenceri.
A ales apoi 16 influenceri pe care a încercat să-i convingă să îi accepte produsul. Printre cei 16 se numărau Alexia Eram, Ioana Grama, Alina Ceuşan, Oana Roman, Ana Morodan şi domnul şi doamna Rimă.
Dintre aceştia, opt au muşcat momeala. Au răspuns pozitiv şi oamenii din echipa Alinei Ceuşan, care prezintă Love Island la Pro TV, dar şi Ioana Grama, Oana Roman şi Ana Morodan.
Alina Ceuşan şi Ioana Grama nu şi-au mai primit însă pachetele întrucât acestea sunt din Cluj, iar Andrei Petroff spune că respectivele cadouri nu ar fi rezistat la un drum atât de lung. Aşa că locul lor a fost luat de Silviu Faiăr şi Selly.
După livrare, unii influenceri au începtu să şi posteze pe Instagram, „story-uri” cu produsele. „La prima impresie este foarte elegant şi maiestuos, aşa”, s-a arătat impresionat unul dintre influenceri, Claudisky, cu peste 1,7 milioane de urmăritori.
Impresionată şi onorată s-a arătat şi Oana Roman, care le-a arătat fanilor cadoul primit şi a povestit, sub titlul #branzaregelui, povestea „senzaţionlă” a produsului.
Ana Morodan a postat pe Instagram o poză, cu brânza desfăcută, tăiată bucăţi şi aşezată pe farfurii frumoase, alături de smochine. În imagine apar şi sigiliul roşu, care atestă autenticitatea produsului, dar şi scrisoarea care prezintă detalii despre „Brânza Regelui”, creată spercial pentru „festivalul onomasticii (sic!) a 75 de ani a Regelui Marii Britanii”.