Conform blogului platformei cauțimașină.ro – un agregator de anunțuri unde găsești nou sau vechi orice vehicul pus în vânzare la ora actuală în România – proprietarii de mașini Mercedes-EQ, respectiv modelele Mercedes-EQ EQE 350 și Mercedes-EQ EQS 450, vor fi nevoiți să plătească un abonament lunar dacă își doresc să accelereze mai repede.
La momentul de față, conform specificațiilor furnizate de producător, modelul Mercedes-EQ EQE 350 ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră într-un interval de timp de 6.2 secunde. Dar proprietarii de mașini care vor să micșoreze timpul de accelerare cu o secundă, vor trebui să scoată din buzunar lunar câte 100 de dolari, adică 991 de euro pe an.
E cinstit să plătești pentru a te folosi de un sistem pe care îl deții deja?
Mulți specialiști în industria auto și-au exprimat deja nemulțumirea față de inițiativa celor de la Mercedes-Benz. Să plătești pentru a te folosi la maxim de un sistem pe care îl deții deja este ceva complet diferit față de atunci când plătești, să spunem, abonamentul pentru servicii de telefonie mobilă.
Companiile de telefonie mobilă percep și ele abonamente lunare pentru a întreține rețeaua de date mobile care nu este în posesia utilizatorilor, dar sistemul de accelerare cu care este dotată o mașină aparține deja posesorului acesteia, iar el la rândul său a plătit deja o dată pentru el și producătorul de automobile cu siguranță și-a luat partea sa de profit.
Pe de altă parte, Mercedes-Benz nu este prima companie auto care procedează astfel. Din 2019 Tesla a început să colecteze de la clienții săi o taxă unică de 2000 de dolari pentru a scădea timpul de accelerare cu jumătate de secundă, iar BMW a anunțat tot anul acesta că va percepe o taxă lunară pentru a activa funcția de încălzire a scaunelor și volanului.